måndag 3 januari 2011

Helvetes milen

I dag var jag laddad, tänkte mig åka en mil i sträck för första gången. Ställde klockan och begav mig ut i spåret. Till en början gick det bra till typ första uppförsbacken.  Bakhalt!! Fick saxa uppför varenda backe, till och med de där mini små... Sen kom nedförsbackarna,,, wiie. Det gick fort och jag ramlade så klart om backen svängde, och det var många gånger... Efter ca 5 km körde jag vilse. Hur man nu kan göra det på en spårad slinga... Men jag gjorde det åkte typ två km tills jag kom till en väg och kände att här ska jag inte åka... Stod en stund och försto inte vad som hade hänt, tills jag kom på... Bara att ta av sig skidorna och gå tillbaka uppför för att sedan komma på rätt spår igen.

Undra jag hur vasan ska gå. Denna dryga mil tog mig två timmar!!! Det var nästan så jag önskade att jag skulle bryta mig i en vurpa. För då måste jag ju ställa in loppet... Fast kom snabbt på andra tankar, jag ska klara detta.

Nu är jag som en is klump och ska ta mig in i duschen innan kvällspasset.

// Kram

2 kommentarer:

sofia v sa...

Hej! Vad duktig du är! Ska du åka vasaloppet eller tjejvasan? Kram

Madame Morell sa...

Åk fram och tillbaka på gärdet vid oss så slipper du åka vilse! Jag kan peppa med blåbärssoppa. Din duktirukt!!!
Kram Jessa