söndag 23 mars 2014

Frestelser

Frestelser finns över allt och jag brukar trilla dit titt som tätt. I går var första riktiga frestelsen på senaste sockerstoppet. Och det gick faktiskt riktigt bra. Var dock nära att på automatik stoppa en godis i mun när den ramlade ut skålen, men istället för att stoppa den i mun la jag tillbaka den i skålen. Till lite lördagsmys så tog jag mig istället några mandlar och en hemmagjord proteinbar. Efter att jag börjat skriva upp allt jag äter och tränar så är det rätt så simpelt att hollla kol på kcal in och ut. Och jag tänker alltid en extra gång innan jag skriver upp något. Som en chokladkaka, 2000g, blir 1120 kcal!!! Och om man väl börjar så kan i alla fall jag lätt få i mig hela den. Det tycker inte jag är värt det. Jag äter mycket hellre god mat för de kcal. Men valet är ju upp till varje enskild individ ;)

Inga kommentarer: