måndag 10 mars 2014

När orken inte räcker till får man planera om

I dag hade jag planerat att ta mig ner till gymmet och köra bröst och rygg. Kände mig taggad och sugen på att träna. Men sen började jag känna efter för mycket. Klockan började smyga sig mot 16 snåret och efter kl 16 på en måndag brukar det vara rätt så mycket folk på gymmet. Och av någon anledning är det många som har bröst på måndagar, vilket skulle innebära att det kan vara väntetid på vissa "stationer" och när man vill köra superset så är det ingen höjdare. Och så tänkte jag mig två barn på det...... Hade säkert gått hur bra som helst som det brukar, men jag kände att jag inte var riktigt taggad för det scenario. Så jag plockade ut cykeln och trampade lite under tiden lillan sov i vagnen och stora tjejen lekte med grannbarnen, efter det blev det lite benböj, marklyft, swingar och andra övningar med kettlebellen. Ibland får man planera om sin träning. Det bästa var efteråt när man nöjt kunde ta sig en kaffe i solen.

Inga kommentarer: