onsdag 5 oktober 2011

Ny kurs, nya mål

I dag var vi inne på Universitetet och hade ett avslutande seminarium på första kursen "psykiatrisjuksköterskans roll och funktion". Allt gick bra och vi är så gott som godkända. Vi väntar bara på resultatet från våra individuella rapporter ang förbättringsarbetet. Sen är kursen klar på riktigt. Och jag tycker ändå att första tiden har gått smärtfritt. Tycker att jag har fått med mig mycket mer än jag trodde. Har ett sug på att fortsätta att förbättra och att jobba evidensbaserat. I grundutbildningen trodde jag aldrig att jag skulle känna ett intresse för forskningen.

I och med att kurs ett är klar går vi med raska steg in på "kris och utveckling". Har letat runt lite ang tänkt litteratur. Hittat några böcker/ artiklar som kanske kan funka. Det svåraste med att jobba enl PBL är att hitta relevant litteratur. Då vi inte har litteraturlistor så går mycket "onödig" tid åt att hitta rätt i alla mängder av artiklar och böcker. Men det är säkert en mening med det med. Man lär sig att hitta och sålla ut den bästa kunskapen och man läser mer än vad jag skulle ha gjort om jag hade fått givna böcker. L'ngtar tills på fredag då jag kan börja gå igenom litteraturen för att se om jag är på rätt spår.

1 kommentar:

Sofia sa...

Nae, syrran som gör klassikern, jag följde med på simningen som sällskap och sen vart det lidingö. Nu fick jag tjejvasan i födelsedagspresent av syrran o min bror så, de e väl lika bra att ta cyklingen med OM jag klarar skidorna.... Har åkt tjejvasan en gång och sa ALDRIG mer!!! Jag kan ju inte stå på skidorna... :)
Säg till om du vill ha gymsällskap på HK! Jag jobbar lite extra där men e sällan där i gymmet, lite tråkigt att gå dit själv. Eller om du vill hänga med på nåt gruppträningspass, typ bodypump eller crossfit! :)