torsdag 25 april 2013

En uppgåtgående viktkurva

Är i dag i vecka 20+4. Viktkurvan smygger sakta men sägert uppåt. Ibörjan steg det som mest. Dels för att jag mådde så illa och för att dämpa det så stoppade jag i mig bröd och riskakor. Sen efter vecka 13 började viktuppgånge ta sig någorlunda normal propotioner. Sen jag fick reda på att jag var gravid i mellandagarna har jag gått upp 10 kg, jämfört med förra graviditeten är det "relativt lite", då jag på förlosningen stod på +32 kg!!!! Dock så vet jag att man kan öka massor i slutet när bäbisen blir större, men mitt mål var att inte gå upp lika mycket, och det tror jag att jag kan hålla. Dock så har jag gått upp 20 kg sen i sommras då jag var på vägt till en riktigt bra form topp.

Sommras
Längtar tills man kan börja kapa av några kg och börja röra sig på nogorlunda normalt sätt igen. Spinningen håller jag fortfarande på med, dock inte lika frekvent, minst en ggr i veckan blir det. Men framför allt blir det mer av vardagsmotionen. Cyklar till jobbet, och nu när jag har bytt jobb blir det ca 5 km enkel väg, promenader osv. Inte på långa vägar så mycket som jag tidigare har gjort och trivs med. Men på samma gånng känner jag mig rätt så nöjd med det jag ändock klarar av.

Vintras innan graviditeten.
Vecka 20.

Inga kommentarer: