söndag 10 juli 2011

Helgen i Dalarna/Sunne

Då så hemma igen efter att ha varit ute på tripp i helgen. Startade i går förmiddag. Hämtade upp Syster hos pappa och sen styrde vi Santa Fe:n mot Vansbro.
Laddar upp med en äggmacka.

 Väl uppe i Vansbro fick vi oss en parkering och tog oss där en fika innan vi gick för att hämta startlappar och att lokalisera start och mål. 

Heja mamma!
På väg till uppvärmningen.


 Har under denna dag kommit på vilket klädesplagg som är det mest osexigaste som finns, jo nämligen våtdräkt. Och det gäller inte bara på mig....
Staren går!

  Det sas att det var ca 200 startande i varje startgrupp. Jag startade i grupp 12 av 20.
 Simningen gick väldigt bra tycker jag. Dock lite trångt, men det var ändock lugnt och sansat. Tänkte jag skulle dra ifrån lite på kanten för att slippa så några arm och bentag på mig. Men det märktes att det genast blev lite mer strömt. Men jag fick bra påhejning av Emma och Meja som följde mig längst kanten. Kom i mål på 29.24. Tyckte det var bra då jag trodde det skulle ta 40 min pga av strömt vatten och mycket folk. Kollade resultaten och den som simmade snabbast kom i mål på 11.34. Måste ha simmat sjukt fort.
 Mål!
I mål fick jag mig en trevlig överraskning. Där stod mamma och Kent. Tyvärr följde de fel startfält då de inte riktigt visste i vilken grupp jag startade då de ville överraska.

Världens bästa tjej som har hängt med hela helgen, inga sura miner någon gång!

Sen bjöd de på pizza och paj i deras husbil, mums. Mätta och belåtna åkte jag , Emma och Meja vidare upp till Borlänge och Säter. Där vi hälsade på Henrik och hamnade på sommarfest. Trevligt!
 
 Emma fann sin roll som lektant direkt :)

 Bäste Henrik vid grillen!

 Sov över hos Henriks mamma för att sedan tidigt på morgonen bege oss ner till Sunnes vattenpark. En kul aktivitet men tyvärr ska det kosta så mycket. 700:- för oss tre. Men det var en uppskattad aktivitet för stora och små. Blir nog fler gånger. Tyvärr tog vi inte med oss kameran in i vattenlandet pga rädslan för att den skulle bli blöt, komma bort.

 En bensträckare på väg till Sunne vattenpark.



Nu ca 55 mil senare sitter vi i soffan. Meja har lite energi kvar men min är slut. Ska bli skön att gå och lägga sig. Får bli tidigt i kväll ocg sen börjar min sista arbetsvecka innan semestern!!!

Simma lugnt.

Inga kommentarer: