måndag 12 september 2011

Vad fel det kan bli.

 Tog mig ut för att plocka svamp, något jag inte brukar, typ en gång per år. Brukar inte finna det så intressant. Men älskar ätt käka svamp så bara att ge sig ut. Men i dag var det kul, oj vad svamp det fanns, mer än vad jag fick med mig hem. Trodde jag hade stenkoll på läget, jag går bara in lite i skogen här går i en halvcirkel så kommer jag ut på vägen igen. Gick alltså inte långt in utan såg mer eller mindre vägen hela tiden. Ändock blev det så fel! Jag kom ut ungefär där jag gick in, vilket jag inte planerade, och började gå tillbaka(trodde jag) tills jag kände att detta stämmer inte.....  Tur att man har gps i mobilen och att man hade täckning. Hade alltså gått typ i en cirkel! Vad hjärnan kan spela en ett spratt, Trodde jag hade stenkoll!
Men turen gav utdelning. Korgen var full när jag återvände. Så planerar att återkomma och fylla upp svampförrådet. Mums!


Inga kommentarer: