måndag 19 september 2011

Hur får man patienter mer delaktig i vården?

Vad mycket man hinner på kort tid egentligen. Efter att ha lämnat dagis så begav jag mig till jobbet för att skriva ut en förbättringsmodell och sen vidare hem. Och på ca 1½ timme har jag hunnit strukturera upp Förbättringsarbetet, hittat relevant litteratur. Problemet är hur man skall kunna hålla sig på de angivna tre sidorna. Har tagit mig en liten paus nu och ska sen sätta mig och försöka få till en bra avrundning. Längtar till T4 så vi skall försöka genomföra förbättringsarbetet, nu ska vi ju bara kartlägga problemet. Hade glömt att det var såpass trevligt att plugga.

Mysigt är det med, regnet öser ner utanför, lite ljus och en kopp te och raggsockor på. I dag är det också premiär för "efter 10", kanske "tant varning" ? men jag gillar att ha det på lite i bakgrunden och ibland är det rätt så intressanta saker de tar upp. Och i dag har de hundar i studion, en sån där hund som jag vill ha! Så söta och mysiga. Men lugn mamma, hundplanerna är nerlagda, men man kan ju längta ändå :)

1 kommentar:

Elisabeth Welén Svensson sa...

Individuell vård-och omsorgsplanering.Det jobbar vi med.
Resurs,hinder,mål,arbetsmetod,utvärdering.Ganska enkelt och strukturerat. Kram på dig o lycka till..:))