söndag 25 augusti 2013

Snabb visit på förlosningen

Känslan som jag i går beskrev med ihållande mensvärk förutsätter även i dag. Ringde därför förlossningen i morse bara för att få bolla med någon. Har ju läst att denna verk kommer och går och det har den gjort i veckor men sen i får sitter den i hela tiden. Var därför tvungen att ringa och bara kolla läget. I telefon mötts jag av en riktigt trevlig barnmorska som (efter att jag beskrivit mina "bekymmer") säger att det inte föreligger några kontroller pga medicinska själ, men att jag mer än gärna är välkommen om jag känner mig lite orolig och vill göra en liten hälsokoll på bebisen. Efter att ha funderat en liten stund antog jag erbjudandet och vi åkte in till förlosningen. Där togs en ctg kurva, bltr och lite andra små kontroller och allt såg fint ut. Så nu är en orolig mammas hjärta lite lugnat igen. Förstår inte varför all denna oro och funderingar kommer ifrån denna gång??? Men det känns himla skönt att veta att allt är bra så nu kan man bara fokusera på att ta det lugnt och invänta nedkomsten. Så i veckan blir det väldigt lugnt. Meja är hos sin pappa, och uppsatsen ligger på vänt i en månad eller två. Så det blir inte många knopp inte. Tur att älsklingen är ledig i fyra dagar nu så man har någon att stri lite med när andan faller på. 

Inga kommentarer: