måndag 6 december 2010

Uppsägning.

I dag sa jag upp mig. Har tänkt  på det en längre tid och i dag gjorde jag det. Andledning: I mitten av mars kommer verksamheten flytta till karlstad, vilket innebär längre arbetsdagar r/t pendlingen. Mindre kvar i lönekuveret pga bensinpengar och parkerings avgift. Då jag är ensam med Meja varannen vecka, ser jag ingen annan lösning än att säga upp mig. Då det innebär kvälls och nattjobb. Skönt att min chef hade förståellse och stöttar mig i mitt beslut. Så i mitten av mars är tanken att jag jobbar varannan vecka i Norge. Den andra veckan jobbar jag med företaget och har Meja hemma, eller korta dagar på dagis. Känns otroligt skönt att fattat detta beslut efter att ha gått och tänkt på det. Känns som detta kommer leda till något bra. Äntligen kommer jag ha tid för firman. Något jag vill och kommer sattsa på. Lite nervös i magen men ändå så himla nöjd och lugn över mitt beslut.

// Kram Sarah

3 kommentarer:

Stefanie sa...

Bra beslut tycker jag! Inget jobb i världen är värt att vara borta från sina barn. Det kommer bli superbra med firman och allt, det är jag säker på! Ha en mysig jul! kram kram

Sara sa...

Du är modig Sarah! Lycka till! Kram

Semlan sa...

Gud vilken bra lösning! Allt är klappat och klart med Norge också? Fasen vad toppen. Precis samma planer som jag hade inför hösten, men jag var för feg. men du är ju tuff du ;) Lycka till med firman (igen)!