lördag 21 september 2013

Första veckan

Har gått sjukt fort och mycket har hänt. För en vecka sen låg jag i sjukhussängen och kunde knappt röra mig utan att en fruktansvärd smärta genomborrade hela kroppen. Jag tänkte att jag kommer aldrig klara av att komma hem, jag kan ju inte ens byta läge i sängen. Redan efter ett dygn tog jag mig i alla fall upp ur sängen för att ta mig till toaletten. Och för var dag som går känner jag mig piggare och piggar. Sen vi kom hem i torsdags har vi tagit små korta promenader. Sträckan blir lite längre varje dag och tempot lite fortare. Skönt att känns att man börjar så smått komma tillbaka till sig själv. 

Dagarna går sjukt fort här hemma. Och snart ska älsklingen börja jobba :( Eller det är i alla fall två veckor kvar :) Det är skönt att vara två hemma för då kan man hjälpa åt med sysslor och barn, duscha i lugn och ro eller tom ta en liten vila. 

Första veckan har jag även gått ner 15 kg. Sjukt att man kan samla på sig så mycket vätska. Magen börjar dra ihop sig så smått men man ser fortfarande lite halvgravid ut, dröjer nog några veckor till. 


Inga kommentarer: