måndag 30 september 2013

Premiär tränat.

I dag var det första gången efter graviditeten jag och Saga klev in i gymmet igen. Riktigt skön känsla. Men det är dock en bra bit kvar innan man kan träna fullt ut. I dag var jag med på "mamma barn" passet och gjorde det jag "vågade". Inga övningar gjordes med några vikter och inga magövningar genomfördes. Så deg blev lite flyes, axelpresar, triceps övningar och liknande. Alla rörelse enbart med kroppsvikten. Och det "lilla" tänkte för att bygga upp lite mjölksyra i framför allt axlarna. Det kändes så himla skönt att komma igång igen, om ändock lite så är man i alla fall på väg. De andra mammorna som var med hade lite äldre barn och kunde jobba fullt ut i övningarna och det såg riktigt gött ut. Och att sen kunna ha med sitt barn för att träna är ju ett stort plus då man i början alltid har med sig barnet vart man än går. 

Senare var det bara hem, amma, duscha för att sedan besöka min farfar. Dagarna går så enormt snabbt tycker jag. Bara susar förbi. Och den tänkta fortsättningen på klädrensningen blev det ju inget med i dag.... Men det kommer ju en dag i morgon också som tur är. 


Inga kommentarer: