tisdag 1 oktober 2013

Bra start på dagen

Skönt att man börjar hitta sina gamla rutiner. Det är ju märkligt hur man fungerar men när man tränar så är det lättare att även äta bättre. Som mot slutet av graviditeten när varje rörelse var jobbig så struntade jag typ om jag åt onyttigt och fik i mig extra kacl. Men nu när man så smått börjar komma tillbaka till sina rutiner så följer lixom matbiten med. Är dock så oerhört svårt med sockret, men jag kämpar vidare. Har börjat käka krom för att minska sötsuget och få en normal blodsockret nivå. Käkar även omega då vi äter extremt lite fisk, d-vitamin, för avsaknaden av solen så här på hösten vinter, b 12 för att minska tröttheten och bidra till en normal blodbildning. Äter för tillfället även järntabletter för att få upp mitt blodvärdet till normalt igen. 

Till frukost i dag blev det kvarg med gojibär, pumpakärnor, solrofrön och linfrön, för att få lite extra proteiner, fibrer och antioxidanter.

Inga kommentarer: