torsdag 17 oktober 2013

Nya möbler

I går var det ett besök till Karlstad som stod på schemat. Bi skulle till Ikea för att köpa ett köksbord bi spanat in. Innan vi gjorde det så stannade vi till på sommarlagret för att spana in soffa. Vi har pratat om att skaffa en ny och större soffa men inte riktigt bestämt när. Väl på plats hittade vi en soffa som måttmässigt passade perfekt. Sen var den skön och snygg och nedsatt på kampanj pris. Och då det var sista exemplaret så slog vi till. Utöver det så fick vi även med köksbordet och en ny hallmöbel hem. 

Så när vi kom hem i går så var det att göra om i vardagsrummet. För att få plats med soffan så behövdes allt spegelvändas. Ted fixade med elektroniken och flyttade möbler medans jag fixade "små plocket" och sprang mellan barnen. Och i dag blev det klart och jag blev riktigt nöjd. Jag fick tom upp min gamla älskade "ljusvägg". Så i kväll sitter vi i en varsin divan och vinkar till varandra. Det är väl det som är nackdelen med en större soffa att man inte sitter så nära varandra. Går ju i och för sig att krypa intill ändå något jag tror jag gör när jag har ammat klart. 

Inga kommentarer: