söndag 20 oktober 2013

Sockerstopp

För två veckor sen startade jag mitt sockerstopp och började tänka på vad jag stoppar i mig. Då jag ännu inte kan träna till 100% så är det ännu viktigare att tänka på vad man stoppad i sig. 

De första fem dagarna var suget efter sötsaker enormt och en konstant huvudvärk infann sig. Men fom dag 6 så kände jag att det började vända och inne på vecka två började jag må riktigt bra. Inte lika upplåst i magen, piggare. Och bara känslan av att jag själv bestämmer över mina intag och inte suget och begäret. 

Dessa två veckor har ändock utsatt mig för prövningar. Det har varit besök på Mac donalds, hämtpizza och lördagsgodis. Men jag har fixat det, skönt. Var dock nära i går att en godis hamnade i munnen. Inte för att jag var sugen utan bara av vanan att näven vandrar ner i godisskålen och till munnen.

De sista dagarna när jag har känt att jag har kontroll på suget har jag dock unnat mig en bit 70% choklad bit till kaffer när suget sätter in. Och vad har detta resulterat i då? Jo -4kg, men vikten pendlar från dag till dag då jag har lätt för att samla på mig vätska och med amningen så är det ännu lättare. Men även om vikten pendlar så går pendeln sakta men säkert nedåt. 

Inga kommentarer: