måndag 14 oktober 2013

Donera bröstmjölk

Då sitter man uppe i soffan mitt i natten igen då. Jag har inte fått till snitsen att ligga ner och amma så få brukar jag gå ner och sätta mig i soffan. Sitter bäst där med ryggstödet och kuddar än i sängen. Och ibland blir man sittandes ett tag och då mår ryggen bäst av soffläget. Och eftersom jag har fått råder fyån min bvc ssk att pumpa ur den första bröstmjölken innan amning så har jag ju allt nere i köket. Varför ska jag pumpa kan man ju undra? Jo för jag har såpass mycket mjölk och om det då har gått några timmar mellan amningarna så kommer det så himla fort och mycket. Saga får då svälja så fort att hon sätter i halsen och dels sväljer mycket luft vilket resulterar i besvärlig magknip. Detta knepet plus miniform har hjälpt en stakars bäbismage. Denna pimpinett har ju resulterar i att man får lite bröstmjölk till övers. I början sparade i i isättningar till eget bruk. Vi fick sen tipset om att donera / sälja mjölk till mjölkbanken / avd 11. Så efter en kontakt med dom gick jag mig tillskickat en elektronisk pump och förvaringsflaskor. Så nu har jag ca 1,5 liter som väntar på att levereras så fort alla testet är gjorda och jag blir godkänd som donator. Och mer och mer mjölk blir ert ju för varje dag. Kul att kunna hjälpa de små utsatta krabaterna som av en ich annan anledning inte kan ammas av sina mammor i början av livet. Så om du har bröstmjölk till övers så tveka inte och hör av er till eran neonantalavd. Mjölken är guld värd för dom. 
Nu har lillakrutta somnat vid bröstet och vi aka knalla upp i sängen och försöka somna om. Godnatt. 

Inga kommentarer: