torsdag 3 oktober 2013

Återfaller gång på gång

Hur kan det vara så svårt? Jag är verkligen sockerberoende. Tänker varje dag att nu ska jag sluta med alla tomma kacl. Men så kommer kaffe pausen, suget efter maten eller kvällsmyset i soffan och jag trillar dit nästan var eviga gång. Det har gått bra några dagar in i mellan. Men allt som oftast är det kört. Jag vet att jag mår bättre utan massa socker, jag vill verkligen komma i form igen men det är ändock så himla svårt och suget efter framför allt choklad blir för stort. Nu trilla jag dit i dag igen! Men får försöka ta nya tag åter igen. Vet att det blir lite lättare så fort träningen kommer igång på riktigt. Då blir lixom hela livsstilen mer hälsosam. Den 28:e ska jag på efterkontroll och då hoppas jag det är grönt ljus att köra igång på riktigt. Får i dagsläget nöja mig med promenader och lite "armviftning". Kändes bra efter mamma barn passet i måndags så kommer försöka vara med på det även om det inte blir just ner än lite "armviftning" men då är man lixom på G och ju fler veckor som går ju mer och mer kan man ju ta i :)

Inga kommentarer: