tisdag 27 juli 2010

I helgen dog jag 10 gånger

Tänkte berätta en av mina "nära döden" upplevelser jag hade i Göteborg. Detta var på lördagen, hade iof alla mina upplevelser den dagen.... Men den första var när vi var ute och åkte bil, och helt plötsligt så dör bilen. Mitt i en tunnel i en kurva så vi inte syntes.... Jag trodde jag skulle bli påkörd av en lastbil och dö. Tänkte instinktivt att jag måste ringa till min dotter en sista gång.... Vad mycket man hinner tänka på så himla kort tid. Försökte att behålla lugnet. Tog mig ur bilen, tryckte på räddningsknäppen och vipps ca 5 min senare kommer en bärgningsbil. Vi var räddade. Men bilen var det inte mycket med, den står kvar neri i Gtb.

Mina andra "nära döden" upplevelser var iof självvalda. Dessa upplevdes på Liseberg. Otäckast var nog höjdskräcken. Fruktansvärt högt upp åkte man innan man faller rakt ner till backen. Sjukt egentli-gen att man betalar pengar för att utsätta sig för något dylikt. Men Dagen var mycket lyckad, trotts att jag säkert dog 10 gånger.

Träningen är i rullning och startade i dag med 45 min spinning. Gick skitbra, bra musik, mycket energi i benen. Jag är laddad :)

Ha en underbar dag.

Inga kommentarer: