fredag 30 juli 2010

Inställt pga väder

I dag hade vi planerat en resa till kolmården. Men på grund av hotande regn ställdes resan in. Meja hade set i fram i mot denna resa lääänge. Funderade på hur man skulle framföra "mamma och pappa vill inte bli blöta, och har inget regnställ, så vi åker inte till kolmården"..... På vägen till dagishämtningen i går funderade jag på olika fraser... Tillslut kom jag på den briljanta iden att muta med en annan utflykt, inomhus. Och sagt och gjort så förklarade jag at alla djuren är inne om det regnar så vi får åka när det inte regnar. Men vi åker till lek och buss. Jubel, det funkade. Så nu sitter jag och laddar inför att krypa, klättra, åka och studsa.

När vi ändå är i karlstad så blir det äntligen dax att kika på nytt kök. Jag är mycket ambivalent.... Vi får se vad det blir.

Ha en bra regndag

Inga kommentarer: