onsdag 28 juli 2010

Skift gång

Kan man köpa mera tid? i så fall behöver jag massor. Har jobbat massor med företaget, spånat på idéer osv, men jag kommer inte längre, hinner inte med.

Skulle även åka till IKEA och beställa kök i dag. Men det blev inget. Kände att jag inte hade tid att sitta i bilen en timme.

Men har ändå hunnit med en del i dag: Sprungit / pw en mil, hämtat biljetter, banken, betala bilen och ätit frukost. Nu måste jag in i duschen innan ska betala räkningarna och sen ska jag jobba kvällen. O fan, matlåda till jobbet är inte fixad, får bli mackor.

Och vilken normal människa vill jobba heltid? Man tillbringar mer tid på sitt jobb än hemma. Kanske känns extra bitter denna vecka då jag jobbar sex dagar denna vecka och att det är mamma vecka. Vill bara vara med min prinsessa när hon är hos mig, men i bland är det omöjligt, speciellt denna vecka känns det. Lyckades i alla fall byta bort en kväll i måndags så jag kunde jobba dagen. Hur skulle man klara sig utan nära och kära när man jobbar skift. I dag är det jobb kväll. Kunde inte byta. Men som tur var kunde Mejas pappa hämta henne på dagis och så tar syrran över när hon slutat jobba. Och i helgen jobbar jag både lördag och söndag och då blir det brorsan med familj och mamma som ställer upp, Tack snälla.

Veckorna går så fort. Varannan vecka mamma och varannan vecka... ja vad säger man "barnlös" En konst att lära sig.

Inga kommentarer: