måndag 7 februari 2011

Morgonstund har guld i mun, eller???

Härlig morgon, Började ca 0500 då jag vaknar av en duns och gråt. Meja ramlat ut ur sängen, upp och trösta stoppa om, och vi somnade om. 0600, Dotter klarvaken, inte mamma. Låg ca en timme i sängen och halvsov medans en tornado vred sig bredvid. 
Dax för barnprogram och påklädning. Dotter vägrade gå, mamma vägrade bära, gråt och skrik, påklädning dotter skulle ha klänning, mamman tyckte byxor. Mer tårar. 

Blev sen vänner vid ytterkläderna. Dottern fortfarande tystlåten. Frågade hur det var fatt " Jag saknar min pappa".
Vi kom överens om att vi skulle bjuda pappa på fika i eftermiddag om han kunde. Blev då lite bättre.

Underbar start på mamma veckan. Men jag älskar min lilla unge trots alla egenheter. Det är egenheterna som gör oss till individer.

Ha en bra dag!

// Kram

Inga kommentarer: