tisdag 8 februari 2011

Vasaloppet inställt

I dag bestämde jag mig, med hjälp av Ellen. Vi skippar vasaloppet detta år, och det vill också säga att klassikern är körd detta år. Känner mig lite misslyckad då jag har sagt att jag skulle göra en klassiker detta år. Men man får inse att det inte är så bra tajming. Dels har träningen inte varit den bästa pga olika faktorer. Och eftersom jag började åka skidor detta år så känns det som om man behöver några fler mil i benen. Men tanken är att avsluta med vasan nästa år, så klassikern är ju inte så långt bort ändå. Vansbro simmet härnäst :) Men detta beslut har även inget mig ett lugn och att jag känner lite mer glädje över skidorna och inte bara kräks på dem när jag tänker på det :) 

I och med att beslutet om att ställa in vasan så jag och Ellen två starter till tjejvasan till salu. Någon intresserad?

Detta lösgjorde även en extra helg för ev Norge jobb. De har ringt igen och jag har mailat mina tider som jag kan. Bara att vänta på svar :)

// Kram

1 kommentar:

Hanna Eriksson sa...

Men Sarah och Ellen!
Man behöver inte ha särskilt många mil i benen för att fixa Tjejvasan. Första gången jag åkte hade jag nog inte åkt en enda centimerter innan jag startade och nu senast hade jag åkt kanske 5 km. Åk dit och ta det för vad det är. Man kan ju bryta hela tiden och bara vetskapen om det gör ju att man orkar lite till och lite till. Se det som en skön tur och låt det ta den tid det tar, jag åkte senast på knappt fyra timmar och det är ju inte snabbt för fem öre.

/ HannaPanna