söndag 18 december 2011

shopping

Blev en tur till Karlstad i dag i stället för i morgon. Fick en hel del handlat men nr man kommer hem så känns det som om man inte har handlat något. Fick i alla fall med mig ett par vinterstövlar hem. Sen handlade jag lite julklappar åt Mejas vägnar som vi hade spanat in en annan gång vi var i Karlstad. Det blev julklapp till hamstern, hennes pappa och sambo. Fick även med mig ett paket till bästa vännen som fyller i mellandagarna.

På Väg hem från Karlstad ringde mormor. Hon och morfar hade problem att söka kanalerna på deras nya tv. So tur var följde syster med ut till dem och ordnade det. Blev bjudna på mat, supergott. Inte ofta man äter "riktig" mat. Plommonspäckad, kan det varit karré? I alla fall plommonspäckad kött av något slag och massa gott till, sen efterrätt ock kaffe. En riktig go söndagsmiddag. Och som tack för hjälpen fick vi en varsin flaska vin och en slant. Och det var tur att jag fick en liten slant för min väska med plånbok blev kvar hos syster i Karlstad. Inte för att jag behöver handla något just nu men det känns ändå som något fattas..... Tur att mobilen  var i jackan.

Inga kommentarer: