onsdag 28 december 2011

Vilken volym

I dag så testade jag att måla fransarna, och vilken volym och längd. Så nöjd så! En del kan tycka att det är lite mycket pengar för att lägga på "onödiga" saker. Och det kan det vara om man inte har pengar, men det är så himla kul att kunna unna sig när man har ekonomi för det. Ibland kan jag inte förstå varför jag har bättre ekonomi som ensamstående, än vad jag hade när jag var i förhållande. Men det är många småfaktorer som man ser nu i efterhand. Hur som helst så är det skönt att ha koll på läget.


I natt var det inte så roligt, Meja vaknade runt 2-3 och ville upp och leka se film osv. Tog väl en timme innan hon somnade om. Det skulle kissas, dricka vatten, vändas täcken, byta säng osv.  Tillslut slog sömnen till, skönt. Men detta gjorde ju att vi sov ca en timme längre på morgonen, så man har ju fått sina timmar, även om de blev brutna.

I dag väntas det kaffe med tjejerna. Tänk vilken lyx det var när man jobbade med sina bästa vänner. Nu får man se till att ses på andra sätt. Fast iof det blir ju inte så mycket jobbsnack nuförtiden som det lätt kunde bli förr.

Inga kommentarer: