söndag 25 december 2011

Rundtur på Södra.

Välkommen hem till mig. I detta inlägg kommer en massa bilder av min lilla lya.


Julen blev räddad trots allt. Nej då skämt åt sido, har varit en jätte bra jul. Men att åka till mormor och få ris a la malta var som pricken över i:et.Ytterligare en dag i sockrets tecken.



Kvällens planer blev ändrade pga sjukdom. Tanken var att vi skulle ha lite trevligheter med utgång. Men istället blev det att pyssla hemma. Och tur var väl det för det är tydligen slutsålt på stat här i stan, och vi hade inte köpt några biljetter.


Men då meja är hos sin pappa i dag/natt så åkte hörlurarna på (gött att bara stänga av omvärden en stund). Hög och bra musik i öronen och dammtrasan i andra. Så himla skönt att bara göra ett tokröj. Det dammades, skurades, plockades osv Rensade tom ut badrumsskåpet.

Mejas älsklingsskåp. Fyllt med pyssel.

Och Skrivbordet är ett populärt tillhåll.

Ca tre timmar senare så är jag så himla nöjd med min insatts. Jag mår riktigt gott när allt är på sin plats torkat och undanställt. Så nu blir det soffan med lite kex och ost.

Årets pepparkakshus. I år gjorde vi en enkel variant och köpte en färdig byggsatts.



I dag blev det tonfisk sallad och promenad, skönt efter all julmat. Dock inte i dess skönheter utan i ett par mer fotvänliga skor.

Det får vara allt för i dag. God fortsättning och var rädda om varandra i vinter mörkret.

Inga kommentarer: