lördag 29 december 2012

Sammanfattning av 2012

Sammanfattat året i bilder. Mycketr fokus ligger på träningen då det har varit en stor del av mitt liv detta år. Meen finns andra små sljusglimtar också, som att jag träffade mitt livs kärlek och köpte radhus med honom. Omöjligt att få med allt men detta ät ett axplock. Och för att samanfatta detta år i ord så har det varit ett toppen år på alla sätt och vis och framtiden ser lika bra ut den med om inte ännu bättre.

Januari
Bestämde mig för att ta tag i kosten och träningen. Kände att jag hade skitit i det allt för länge. I Januari månad hade jag som mål att aktivera mig varje dag, vilket jag nästan gjorde. Tränade 35 pass och vilade 4 dagar. Någon form av träning genomfördes nästan var dag. Här låg fokus på att komma igång, körde mest promenader, simning, spinning, zumba, jogg, osv.


Meja tar sitt första simmärke


Februari
Sen "starten i Januari hade det inte hänt nämnvärt med vikten, gått ner lite, gått upp lite, så i slutändan låg jag på + / - 0

Började på allvar komma i gång med gymträningen.

Avslutatde sista etappen på tjejklasikern. Genomförde kortvasan på 3 mil på 5,01,56, kan nästan säga att det var årets värsat fem timmar.......

Övriga lopp i tjejklasiker:
Vansbro, 1 km: 29:24.6

Vätternrundan, 9 mil: 04:31
Lidingöloppet, 1 mil: 2010: 01:18: 37. 2011 : 01:28:51
Vasaloppet 3 mil: 05:01:56



Mars
En vanlig träningsvecka såg ut som följer: 5 gympass, pw dagligen och en ett eller två gruppträningspass. Så här såg det ut större delen av våren och tre pass om dagen var inga konstigheter.

Hade nu efter starten i Januari gått ner 5,3 kg, kroppen behövde antagligen en liten längre startsträcka sen sa det bara pang. Den förhöjda träningsdosen gjorde nog sitt den med.


Broder hade fått en stor leverans på ved som skulle klyvas. Tror närmare bestämt det var 40 kubik, vi hade att göra ett tag, men bara trevligt när man samlas ett gäng och bara kör.

April
Här hade jag kommit igång bra med träningen men behövde nu få bukt med kosten. Uteslöt socker och började äta nyttigt, inget påskgodis för min del i år.

Vikten hade minskat lite till totalt 5,9 kg.

Benpressen var en klar favorit på mitt dåvarande gym. Innan jag bytte gym låg jag på 200 kg x 10 x 3

Valborg i Lunsberg



Mejas dansupvisning på stan

Maj
 


Våruset på 5 km tiden 31,24, slagen av syrran med några minuter. Men resultatet var bättre än året innan i alla fall.

Världens bästa fyllde 5 år


Bjuden på 40 års kalas av en arbetskamrat. Och klart man ska vara snygg så sydde mig en klänning tillfället till ära. Detta var första gången på året som jag drack alkohol vilket resulterade i att jag inte alls var pigg på min systers 25 år dag dagen efter, orutin!
 

Testade ett maxlyft i bänkpress, en etta på 50 kg! Har inte kommit upp i den vikten ännu. Utan har nu hamnat på 45 kg (november) Men nu kör jag mer strikt och tror inte att lyftet i maj är helt ok teknikmässigt, men det gick :)
Denna månad träffade jag Ted för första gången närmare bestämt den 18:e och jag fattade genast tycke för honom.

Juni



Åkte återigen på en njurbäckensinflamation som led till en urosepsis, fick åka in till akuten för behandling och provtagning.



Midsommarfirande ute i lundsberg med dom bästa

 
-11,2 kg


Fastingen och första berusningen i Teds sällskap, blev ju sådär kan man säga......

Den 11:e beslutade jag och Ted oss för att bli ett par, varför det blev just den dagen vet jag inte men det kändes helt rätt.

Juli



Började som instruktör på ett av stadens träningsanläggningar. Gud vad roligt det var! Var då instruktör i core, crosfit och 10-10-10



Meja fick ofta hänga med och träna vilket hon gillar. Oftast sitter hon och ritar i något hörn och har picknick, men i bland är hon med och gör någon situps, hoppar något hopprep eller leker lite med det som finns.

 
Vansbro kortsim med tjejligan i familjen. Riktigt roligt att göra något allihop. Gick i mål på 24,11 och blev snabbaste kristinehamns tjejen. Det var även vår första och kanske sista tältning som jag och Älsklingern gjorde ihop....

Börjar bli nöjd med formen



-12 kg

Augusti

Två underbara veckor i turkiet, Marmaris där jag och Älsklingen förlovade oss den 11/8 ute på havet. En riktigt trevlig resa, med många fina minen. Hemlängtan var dock enorm efter Meja.



 
27/8 höll jag premiär passet på spinning, sjukt kul. En dröm som gick i uppfyllelse.


Ted sålde sin lgh och flyttade in i min

Meja är med och passar.


Löpträningen började ge utdelning och denna månad slog jag Pb på milen 60,18. Det håller än i dag då jag inte har tränat löpning på sjukt länge.
September
Vi skriver kontrakt för radhuset.

Vi står på loppis och säljer av massa saker

Jag håller mina första HLR utbildningar



Ted hade aktivitetsdag med jobbet och presterade bra. Av mig och meja fick han guldmedalj.

-13 kg

Oktober



kära faster fyller 60 år

November
Kosten och träningen är inte på långa vägar så strikt som den var innan jag träffade älsklingen. Men när man är ensam kan man ju göra som man vill, nu har man andra saker som prioriteras. Detta innebär att vissa "trivsel" kilon eller vad man nu ska kalla dom... konstigt namn då jag inte alls trivs i extra kilon.... Ja ja, vissa kilon har ändock kommit tillbaka, men jag är fortfarande under, långt under min start vikt i januari förrå året men framför allt har jag fått mer muskler och är betydligt mycket starkare! Max lyft så här långt:
Marklyft: 110 kg
Benböj: 105 kg
Bänkpress: 45 kg

 
Blir bjudna på 100 års kalas och fem generationer samlas.

läskigt halloween kalas
 


Vi packar för fulla muggar för flytt till radhus.

Mejas dansupvisning. denna temin är de spöken.


December


På fitnessmässan i gtb träffande jag tre av mina förebilder inom träning. Jag blev riktigt glad.



Dne 21:e skriver vi kontrakt och Radhuset blir vårat. Skönt att få bygga gemensamt bo.

Trotts så tätt inpå jul så hinnner vi komma någorlunda i ordning och vi firar jul på flera ställen. Är väl så nuförtiden när kärnfamiljerna är splittrade.






Inga kommentarer: