lördag 1 december 2012

Nedräkning


Tiden går så himla fort och inflytt till radhuset närmar sig med stormsteg. Vet att när det var bestämt att vi skulle flytta kändes det som evigheter och nu är vi där, ca tre veckor bort. Ska bli underbart. Just nu har vi lådor högt och lågt, måpnga saker är packade och vi står i startgropparna. Det som är mest synd är att det är mitt i juletider. Inte för att jag känner någon julstress, det brukar jag inte ha. Men tycker juletider är så himla mysigt, ljustakar och annat mys som hör julen till, älskart! Men i år känns det som om det inte är någon större ide när det ändock ska packas.
Det som är så skönt är att vi i vår familj har, sen några år tillbakat beslutat att strunta i julklapparna till oss vuxna. Det är inte klapparna som är viktigt utan att umgås i hopp. Sen att jag tycker det är ruskigt roligt med paket är ju en annan sak :) Men just den här stressen att man måste köpa till alla är så himla skön att slippa. Nu köper man till barnen och så klart till min älskade man :). Det vi däremot är att vi köper en julklapp för en viss summa och sen har en liten lek kring själva paketutlämningen är kul. Det som är mindre kul är att det är Pappa jul för Meja. vi beslutade att ha varannan för att inte bli så "hattigt". Skitbra förra året, mindre bra i år. Men så är det, jag har ju min övriga familj att julmysa med. Men visst är det något speciellt när barnet/barnen inte är med på jul,

Inga kommentarer: