fredag 30 november 2012

Vilket tryck!!

I dag bar det av till gymmet innan jobbet. Kändes riktigt bra under uppvärmingen. Värmed upp i bänkepressen 20 kg kändes ruggigt lätt , värmde upp där några set innan jag började klättra uppåt. 30 kg inga problem, gjorde 8:or. 32,5 kg, helt ok. 35 kg, började kännas. Stannade här och gjorde tre sett på 5 reps. Kännde att jag fick ta i på 4-5 rep. Om jag hade haft min mys man med mig så hade jag lätt testat 40 kg. Då jag ändock orkade göra 15 rep (totalt). Men då jag inte hade någon som passade så nöjde jag mig där jag ändock kände mig relativt säker och stark. Sist jag körde bänk fick jag verkligen kämpa med att få upp 45 kgx1. Hade varit kul att testa idag när jag kände mig så stark :)

Fortsatte med axlar. Huvudövningen i dag fick bli militärpress. Känndes bra här med så klättrade snabbt uppåt, slutade på 37,5 kg, gick segt men det gick. Skulle testa 40 men fick inte upp den i startläge då :) Skulle kanske ha haft den längre upp på ställningen så det "bara" var att gå och hämta den. Men det får bli nästa gång.

Inga kommentarer: