tisdag 13 november 2012

Ofokuserad och varsel.

Ofokuserad till tusen..... Har massvis att plugga, men avsaknaden av lust är stooor! För att få något gjort har jag åkt till jobbet och stängt in mig i ett rum. För hemma blir det inget gjort dels har jag ingen stans att sitta på och dels för min dator är seg till tusen och att man har massa annat man tycker man borde göra. Men det har blivit några timmar innan lunch, ger mig nu själv en lunch rast för att snart kicka igång eftermiddagspasset. Var bara "tvungen " att fylla på med lite annan energi, har nyss fyllt magen med mat och nu lite mental energi bost. Läst "mina dagliga" bloggar och ska snart börja plugga. Har 5 min kvar på rasten :)

I går fick vi ett relativt bra besked i alla fall. Det ligger ett varsel på Teds jobb och i går fick han beskedet om att han blir kvar. Dock får han byta avd vilket innebär en ny skiftgång, och det i sin tur innebär att han inte längre kan samåka. Då måste han ha bilen varje vecka. Nu när han samåker så har han bilen på de veckorna Meja är hos sin pappa och jag har bilen när Meja är hos oss. Men detta innebär att Ted alltid måste ha bilen. Frågan är nu om man ska köpa en till bil och ha två bilar??? Något som jag dock tycker är sjukt onödigt, dels så kostar det en del och jag som jobbar i stan behöver egentligen ingen bil. Problemet är nu att det blir vinter och att Meja inte kan cykla riktigt säkert själv ännu (och inte bra på vintern heller för den delen). Att ha Meja i cykelsitsen när det är halt ute är ingen höjdare dels så är hon på gränsen förstor nu ändå. Att gå tar alldeles för lång tid och ingen höjdare om det blir kalt och massa snö. Funderingarna ligger nu kring moped men kostar tydligen en hel del ändå.... Eller en cykelkärra. Den står nog stabilare om det blir halt...... Hmmm hur skulle ni göra? Eller vet ni någon som har en cykel kärra /vagn till salu? :)

Inga kommentarer: