lördag 17 november 2012

Maxat

Har fått en förkärlek till att lyfta tungt och testa mina gränser. Vet egentligen inte vad det kommer ifrån, antar att man vill utvecklas och känna sig för. Brukar satsa på en övning per pass och försöka maxa i den och sen köra lite fler högreps på de övriga övningarna. I dag satsade jag på bänken. Gick väl sådär, men nu har jag ett utgångsläge. Har inte kört bänk på evigheter utan har kört andra bröstövningar. Så i dag tänkte jag att det var dax. Värmde upp på 20x10x12, gick vidare på 30x10x1, 40x1x1 upp på 50 kg men där tog det stopp. Gick ner på 45kg och klarade nätt och jämt en etta. Tack älsklingen för passningen! Har ju hänt att man vid andra tillfällen att man fastnat under stången :) Inte riktigt nöjd då jag har blivit betydligt mycket starkare i hantelpress dock lutad bänk i 30 grader. Men i dag gick det inte så bra i hantelpressen heller. Så nästa gång man har en bra dag på bröstpasset så tar jag nog den där ettan på 50 kg!

Bästa kaffe muggen ever!

Inga kommentarer: