onsdag 11 december 2013

Öppnar med ett PB

Känns så in i norden bra att vara igång igen. Har känts bra i magen och i snittet. Kände dock lite smärta i snittet när jag skulle ta mig an armhävningar så det struntade jag i. Har jätte träningsvärk i baksida axel trotts att jag inte har tränat axlar :) körde dock rygg i går och i vissa övningar kopplas baksida axel in så måste vara pga det. 
I dag blev det bröst. Körde lite i "kabel maskinen" lite pressar i olika vinklar och sen bänkpress. Startade på 20kg och stegrade sakta uppåt för att se vart jag låg efter mitt träningsuppehåll på ca 9 månader. Runt 35 kg kunde jag fortfarande köra 10 rep, så då blev jag nyfiken på hur mycket jag orkade. Så fortsatte att lägga på vikter och antal reps sjönk till 7,5,4. När jag hade 50kg på stången så bad jag om passning då jag dels var trött efter alla reps och dels att mitt PB ligger på 50kg x1. Så jag bad en äldre herre att passa och vad händer? Jag gör 3 rep på 50 kg! Två får jag räkna som godkända då jag fick hjälp sista biten med tredje repetitionen. Grymt nöjd att slå sitt PB med en rep så här i starten :)

Sen blev det mamma barn pass. Riktigt kul att se nya som gamla medlemmar. Förra veckan var det två "nya" mammor (som även kom i dag) och en "ny" mamma i dag. Och så klart alla "gamla" mammor. Det är så kul att se att man "prioriterar" lite träningstid. Jag behöver i alla fall träningen för att må bättre. Och när jag mår bra i kropp och själ så har jag mer tålamod med dom små liven. Blev mer axlar i passet i dag så mina redan ömma axlar kommer säkert må bra i morgon :)

Inga kommentarer: