tisdag 10 december 2013

Styrketräning

Gud vad skönt det känns att vara åter på gymmet på allvar. På lördag är det tre månader sen kejsarsnittet och barnmorskan tyckte att allt såg bra ut så nu kör vi :). Så i dag blev det marklyft, gud vad jag har saknat marklyft, benböj och alla andra roliga styrkeövningar. Hade lite svårt att hitta vilken vikt jag skulle lägga mig på men efter 60 st hade jag vandrat mig upp till 50 kg där jag kände att det var en lagom tyngd för att genomföra sett på 10 reps. Så blev 4 set till så totalt 100 marklyft. Var sugen på att testa ett maxlyft men det får vänta någon månad, och då kanske med bälte för att skydda magen och ryggen. Blev även lite rodd, lastdrag, ryggresning och självklart plankan. Kommer lägga in den vid varje träningstillfälle så att magmusklerna drar ihop sig ordentligt. Saga sov så gott hela tiden så jag i lugn och ro kunde träna. Jag han tom avsluta med 30 min cardio. Så att träna på förmiddagen verkar vara ett vinnande koncept.



Inga kommentarer: