torsdag 20 februari 2014

Kostschema

Började lite smått att spåna på ett kostschema. Det är en del att räkna på och tar lite tid, men uj vad roligt jag tycker det är. Glömde tom bort att jag borde gå och lägga mig. På Kroppsanalysen jag gjorde i onsdags så uppskattades min BMR. Alltså min basalmetabolism, den energin jag förbrukar bara genom att finnas till. Sen ska man gångra den med den typ av aktivitets nivå för att få ut hur mycket kcal man förbrukar på en dag. Sen gäller det att räkna ut hur mycket protein och fett kroppen behöver. Sen kan man börja spåna på ett kostschema. SÅÅÅ kul!

På tal om mat så var det dax att fylla på Sagas matförråd igen. Blir så mycket billigare att göra egen barnmat och så vet man vad de får i sig också. Och framför allt är det superenkelt.

Inga kommentarer: