fredag 14 februari 2014

I kärlekens tecken

En riktigt bra dag i dag. Började med att det låg små mysiga lappar utsprida på nedervåningen. Sen var det bara att packa sig iväg för ett mamma pass på Wellness. Alltid lika kul. 

Efter en express dusch bar det iväg till BVC för 5 mån vaccination och mät och väg kontroll. Hade ökat ett kg denna månad och växt 2 cm. Det går så ruggigt fort med de små. På tal om mått och vikt så trodde jag att jag skulle ha presterat en riktig skitvecka då det har slunkit ner lite för mycket socker. Men vågen visade -1,2 kg. Och -7,3 kg sen den 1/1. Så visst händer det saker! 


När älsklingen kom hem från jobbet så tog vi oss lite kaffe innan vi gjorde oss oordning och drog ut och käkade på restaurang. Det var riktigt gott. När vi kom hem så fortsatte nyser med räkor, jordgubbar, choklad, ost och vin. Då jag inte är någon stordrickaren direkt så tyckte jag vinet smakade för starkt. Som tur var hittade jag mejas hallonsoda långt in i kylen och spädde ut vinet till en lagom styrka. Blev dock bara ett glas vin då hallonsodan tog slut sen :) och vid 1930 kände vi oss rätt så nöjda så fastan gick på vid 20.00 som vanligt. 


Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag har haft det, för jag har haft en toppen dag ihop med min älskling. 

Inga kommentarer: