måndag 17 februari 2014

Små blir stora

Har redan grymt ont i framsida lår ca 4 timmar efter genomfört pass. Hur ska det bli i morgon?!😁                                 
Dagens pass bestod av:
Djupa benböj:  Tre uppvärmnings sett, sen 70x5x5 och två lättare set efter det för att mata ur ordentligt.                                            Marklyft: samma som ovan med uppvärmning och efter det 60x8x5.          
Avslutade med fyra tabatas. Med kettlebel innan Saga började säga ifrån för matdax. Hade även med mig Meja med två kompisar. De älskar art åka till gymmet och det är ju toppen! Medans jag tränade satt de nere i kafeterian och ritade varvat med att vara med i funktionsrumnet när det var folktomt. Att få dansa framför en spegelvägg är ju guld värt.


Sitter nu på kvällskvisten med ipaden i knät och spånar på ett träningsupplägg. Just nu är det ingen större struktur utan det tränas lite olika saker här och där. Och så har det varit mer eller mindre sen Saga kom till världen. Men bu känner jag att det är dax för struktur! Tänker mig starta igång nästa vecka så nu har jag några dagar för planering. 

Meja har sen i sommars velat klippa sig. Hon har velat ha ena sidan snaggad. Något som jag ich hennes far ibörjan inte var så förtjusta i. Men efter mer än ett halvårs funderande så har tanken smält in och då hon fortfarande vill ha det så slog vi i dag slag i saken. Jag tog fram min sambos rakaparat och körde. Och gissa om tjejen blev helnöjd?! Uppsatt hår så det syndes ordentligt och sen ut till kompisarna för att visa. Och det blev inte alls tokigt tycker jag. Dock så förundras man över hur fort min lilla prinsessa blev en liten tuffing. 


Härligt väder i dag också. Kändes som våren är på intåg (dock nervös över ett bakslag). Så vi tog fram den lilla utegruppen och drack kaffet ute i solen, innan älsklingen drog på kvällsjobb. Det var helt underbart, kaffe, sol, älsklingen. Vid sin sida, barnen lekte ute och den lilla sov i vagnen. Jag älskar verkligen solen! Blir på så mycket bättre humör. 

 
Och den lilla tjejen sitter helt själv också. Hon har gjort det i en- två veckor men för några dagar sen har man kunnat sätta henne och gå därifrån (dock massa kuddar runt så det är mjukt när orken tar slut och hon välter åt något håll). Blandade känslor, stolt över att hon växer och är så duktig och förskräckt över hur fort tiden egentligen går. 




Inga kommentarer: