lördag 8 februari 2014

Plötsligt så händer det

I går satt benböjen och utfallen utan att det gjorde ont i mina knän. Yes! Ömmade lite men inte på långa vägar som det gjort tidigare. Så jag gjorde mina böjar och utfall ända ner. Kändes riktigt bra och i dag känns träningsvärken. Men det bästa av allt inte ont i mina knän. 

En hypotes som jag har är att detta har berott på är relaxin. Relaxin är ett hormon man producerar när man är gravid för att göra skelett och leder lite mjukare så barnet kan passera i bäckenet. Och vad jag har läst så kan det ta ca 3 mån efter förlisning innan hormonerna är ur kroppen. Men om man ammar producerar man fortfarande detta hormon och det kan även här ta tre månader efter avslutad amning innan det är ur kroppen. Och det stämmer in rätt så bra på mig tidsmässigt. Så jag hoppas mina knäproblem var hormon relaterat och att det är ett minne blott. 

Inga kommentarer: