söndag 29 augusti 2010

Amoniak ger huvudvärk

Renoveringen fortsätter och i dag stod det skurnig på schemat. Visste att jag förmodligen behövde en ansiktsmask då jag skulle skura med amoniak. Men då jag inte äger någon mask så tänkte jag att jag testar, kan ju inte vara så illa.... Jag höll på att dö. Vilken skarp lukt. Bara att ge sig och invänta vardagen så jag kan åka och införskaffa en mask så jag överlever. En sak som jag vet med säkerhet, amoniak ger huvudvärk.

Min kära mor kom med ett förslag sist hon var och kikade i lgh, nämligen att måla en av hall-dörrarna i "griffel" färg. Vilket jag i dag påbörjade. Skruvade ner dörren och tog även bort handtag och lås. Sen när jag skulle måla blev jag osäker, vilken sida ska jag måla på så det blir rätt? en dörr i planläge utan handtag kan ju vara svår att se skillnad på "in och ut" sida. Men jag tänkte till lite och jag tror att det blev rätt:)

Nu är det kvällsmys i soffan, en kopp te och en bunt med nyanlända kataloger, allt ifrån tyg, kläder och möbler.

Kram på er alla

Inga kommentarer: