måndag 9 augusti 2010

Oskrivet bland

I dag när jag var i lgh och målade så kändes det verkligen som jag har ett vitt oskrivet ark framför mig. Börjar med en vit bakgrund och sen kan jag måla med vilka färger jag vill. Detta är början på min nya framtid. Kändes riktigt skönt att stå på tå på en ranglig stol och försöka nå skarven mellan vägg och tak men en pensel. Tanken slog mig att detta är mitt, ett leende spred sig i mitt ansikt. Det var dock jobbigt att måla, hade dock en förlängning på roller, men på penseln hade jag ingen förlängning, och ingen stege hade jag. Så upp på en klappstol, och på tå så nådde jag med nö och näppe. Men nu är vardagsrummet färdigt. Tror det räcker med en strykning.

Han även med att måla köksskåpen en andra gång. Fast mycket är kvar på köket.... Och badrummet har har jag inte börjat med ännu...

Inga kommentarer: