lördag 7 augusti 2010

Nu börjar min klänning ta form. Har blivit ett par "försök" då jag har en klar bild i huvudet hur det ska se ut. Inte lika lätt att gå från ide till produkt alla gånger. Denna gång jobbar jag i ett material jag inte är så van vid men som jag älskar, nämligen chiffong. Det är en hel del jobb kvar på den, men jag hop-pas att den blir kanon. Chiffong är ett material som jag kommer att använda mig mycket av framöver

Min plan för morgondagen är att röja hemma innan lillskrytta kommer. Men symaskinen får stå kvar i köket. Måste bli klar med klänningen till på lördag då det är dop. Måste även handla. Det är skillnad i kylskåpet varannan vecka uppfyllt, varannan tomt. Förvånansvärt hur långt man kommer på ett paket havregryn, och om det ska vara lite extra lyxigt brukar jag ha i russin.

Träningen denna vecka gick relativt bra. Tre spinningpass och två löppass. Fick dock avboka två spin-ningpass då renovering och sömn kom i vägen. Men jag är nöjd med fem pass denna vecka. Skulle dock vilja ha mer mil i benen innan Lidingö. Men det är ett svårt vall när jag ska välja att ge mig ut i löparspåret eller in i spinning salen. Oftast vinner spinningen då det är betydligt mycket roligare. Men jag måste få mer spring i benen.

Denna vecka blir det tyvärr inte lika mycket träning då jag har lilltjejen hos mig. Missar hårdrocks-spinningen i morgon, vilket är gör synd. Förra söndagen var jag på det passet och det var skit kul, svet-tigt och bra musik. Synd att inte gymmet har barnpassning.

Inga kommentarer: