torsdag 23 juni 2011

Myser

 I dag kom äntligen älsklingen hem. Blev lite mys och Mellis innan vi åkte i väg och dansade Zumba. Det var en chansning om det skulle funka att ha med Meja. Men för att försöka bryta mönstret med varannan vecka träning så måste jag komma på någon hållbar lösning. Det funka bra. Meja var växelvis med och dansade, målade och lekte. Gissa hur söt en 4-åring är som dansar Zumba i gympa dräkt.
 
I morgon är det midsommar. Det är nog första året som jag verkligen ser fram imot morgondagen. Nästan med samma förväntan som julafton. Vi har nu två midsomrar i rad samlats hos min bror och Ramona. Förra året uppskattade jag det inte lika mycket då jag inte själsligt var i balans. Men detta är känns det så himla mysigt. Jag får ha Meja hos mig. Hela familjen samlas, Ramonas Familj. Ja många nära och kära helt enkel.
Känns nästan lite bättre än julafton tom. Man har inte riktigt samma krav. Man måste inte köpa julklappar till alla. Utan i morgon samlas nära och kära för att umgås. Samma som julafton, men utan alla "måsten" man har kapat.  Så imorgon blir det knyttis, Lunch och middag och övernattning på schemat. Har fixat allt för morgondagen, förutom tårtorna som jag och älsklingen gör i morgon.

Glad midsommar på er alla! Var rädda om er!

Inga kommentarer: