fredag 12 augusti 2011

Mental räning del 1

I dag försökte jag verkligen hålla mig fokuserad på löpningen. Eller snarare joggingen. Tog 6 km vid A9 då den är plan och bra att börja med tänkte jag. Sprang utan musik. Har alltid haft musik i öronen förut. Men om man gör som man alltid gjort så får man ju samma resultat också. Gick bra utan att springa i takt. För när jag har gjort det har jag alltid rusat på eller bromsat för att hamna i rätt takt. Så i dag hittade jag mitt eget tempo. Något sakta men ändå. Sprang hela rundan vilket jag inte heller brukar göra då jag tröttnar, tycker att det gör ont någonstans, "snäll" mot mig själ osv. Ursäkterna har varit måååånga!!! Men i dag tänkte jag annorlunda. Klart jag klarar detta. Man klarar allt bara man vill osv. och vips så var  6 km slut. ( Fast fick iof stanna två gånger....en gång pga kramp i min jäkla vad som krampar i tid och otid och en annan gång för att jag fick sällskap av ett rådjur, syns på bilden dock lite suddigt då rådjuret sprang en aning snabbare än mig ) Fast enl run appen jag har, runkepper, så var sträckan bara 5,33. Får kontrollera i morgon samt fortsätta min mentala träning.

Inga kommentarer: