måndag 22 augusti 2011

Pedant?

Pedant eller ordningsam? Ja det är frågan? Fast pedant skulle jag nog inte kalla mig. Som tex: så kan filten hänga lite snett bara den hänger där den ska. Och jag kan ha lite disk i diskhon bara den är diskad på kvällen så man vaknar till ett "rent" kök. Kläderna kan vara framme bara de hänger /ligger i ordning. Och att jag vill bädda våra sängar innan jobbet det är väl bara ordningsamt och inte pedant? Eller att jag gillar att strukturera upp mina saker göra "scheman" osv. Vet inte om denna "ordning" kan ha lite med att göra med min rastlöshet. Blir kanske bättre när jag börjar plugga, då har jag ju annat att ägna min tid åt. Men samtidigt vill jag ha ordning, men det kanske finns gränser?

1 kommentar:

Glasprinsessan sa...

ohnej... när du börjar plugga kommer du inse att shit vad jag måste fixa och städa hemma.