onsdag 31 augusti 2011

Uppehåll.

I går blev det en paus i mitt Gi:and. Blev så sjukt sött sugen och suget var fölr stort föra att motstå, eller jag var för svag rättare sagt. Så jag gick raka vägen till frysen och plockade upp kladdkakemuffins som jag hadde där. Och det blev fler än en ska jag säga..... På kvällen blev det kebabsallad, vilket iof är helt ok när man kör GI. Men brukar beställa utan bröd vilket jag inte gjorde i går. Mmmm vad gott, varmt bröd med smör. Jag åt upp brödet först vilket resulterade i salladen blev kvar. Blev proppmätt. Så i dag är det kebabsallad till lunch. Och vågen i dag + 0,3. Ja det tackar vi för........ Grrr. Och i dag ska vi fira ett födelsedagsbarn på jobbet vilket resulterar i smörgåstårta, något jag älskar. Så blir nog att fuska till två fikat i dag med. Får nog ta mig en extra promenad innan kvällens dansträning. Men jag hänger inte läpp för det, man ska göra det man mår bra av och i dag tror jag att jag mår bra av smörgåstårta till kaffet och en extra promenad.

1 kommentar:

Mikaela sa...

Du har helt rätt attityd till det här med viktminskning! det går inte att leva slaviskt efter något bara för att gå ner i vikt, man måste hitta en balans mellan både gott och hälsosamt leverne. och ibland kan en smörgåstårtbit eller en hamburgare vara just det man behöver. Världen går inte under för det, och det sabbar inte din viktminskning i längden heller. Du gör helt rätt, duktig är du!

Peace & love