torsdag 19 juli 2012

In i bubblan

I dag blev detträning på kvällen. Brukar föredra förmidagsträning men det gick bra med kvällsträning med. Det goa med kvällsträning är att man är nyduschat och bara kan krypa ner i pjamasen.
 
I dag var det tungt på löpbandet. Kännde dock innan att jag hade energi att ge, men efter ca 30 min var det som att springa in i väggen. Tungt som tusan. Jag måste verkligen samla fokus och "gå in i bubblan" för att mentalt orka springa den där milen. I dag klev jag ur bubblan flera gånger, detta pga att Meja var med på träningen. hon kommer ju bort till mig med jämna mellanrum och vill prata så då får man gå ur bublan och det är inte alltid man mentalt kommer tillbaka. Så blev det i dag. Orkade typ 5,5 km sen gick jag resten förutom sista km. Hade dock en bra tid på 5 km så om jag orkar hålla det tempot så ska det nog gå vägen tillslut. Suttiden blev 72 min, dryga tre min från PB så helt ok såhär i efterhand ändå, även om jag var ltie besviken strax efteråt.

Inga kommentarer: