måndag 11 juni 2012

Blodförgiftning

I går blev jag uppringd av medicinjouren, hon undrade hur det var med mig och jag berättade att jag kände mig bättre  men inte helt ok. Hon informerade då att man i min blododling hade identifierat bakterier, alltså att jag med andra ord har även fått en blodförgiftning, förmodligen från den infekterade njuren. Kan även vara min njursten som ställer till det.... Så i dag ska jag in till infektions mottagningen för vidare utredning. Frågan är om man blir inlagd eller får åka hem, jag hoppas ju att man får bege sig hem, men förbereder ändock i fall jag blir kvar. Packar med lite underkläder, toalettsaker och en bok.


Vi hade sen tidigare bestämt oss för att åka för att se inspelningarna av gladiatorerna och jag kände mig relativt pigg så vi begav oss av till lövbergs arenan. I början kände jag mig som ett litet barn, så där förväntansfull, var rätt så kul att se vissa grenar, speciellt gatloppet som vi satt relativt nära. Dock så var det rätt så utdraget, omtagningar och ombyggnationer. Så vi gick innan hinderbanan.  väl hemma var det en rätt så sliten tjej som stupade i säng.



Inga kommentarer: