måndag 18 november 2013

Fusk!?

Här om dagen hade jag en party lite visning. Hittade där ett elektroniskt block ljus som såg verkligen naturtroget ut. Det var gjort i samma vax som de "riktiga" ljusen och fick ett fint sken. Fans även en tidsinställning som gjorde att man tex kunde välja om ljuset skulle lysa i 10 timmar. Var lite halv sugen på att införskaffa ett sånt ljus då jag ville ha en ljuskälla över tv:en och riktiga ljus funkar inte då det är för nära taket och en sladd var inte att tänka på. Men Ljuset kostade närmare 300:- och jag kände att det finns annat skoja att göra för dom så jag hoppade inköpet av ett batteridrivet block ljus.


Dagen efter var jag på en av stadens stormarknader och hittade ett batteridrivet blockljus för under 50 lappen. På nära håll såg man skillnad på det dyrare ljuset och det billiga och det billigare ljuset hade ingen timer. Men vad gör det?! Men där jag ville ha det så tittar man aldrig på det på riktigt nära håll så jag blev riktigt nöjd över mitt fynd. :). Bilden gör det inte riktigt rättvist den gör sig bättre i verkligheten. Perfekt att ha i barnrummet också. Kan de små liven få det mysigt och fint utan att det blir någon brand. 


Hittade min gamla kursbok i går också. Blev lite sugen på att läsa på lite och fräscha upp sina kunskaper i området. Jag tycker kost, hälsa och träning är så grymt kul. Skulle vilja utbilda mig hur mycket som helst i ämnet. Men det kostar både tid och pengar.... Än så länge har jag i alla fall 5 hp (gamla systemet räknat, vet inte hur högskolepoängen räknas i dag) i just kost och hälsa. Men först for fokus ligga på att bli klar med D-uppsatsen. Den handlar ju i viss del om kost, hälsa och aktivitet: metabola syndromet hos psykiatriska slutenvårdspatienter. Men jag väntar på respons från min handledare så kan lixom inte riktigt komma vidare innan. 

Inga kommentarer: