lördag 2 november 2013

Premiärturen

Har tänkt på det länge, till och med känt av ett sug och i kväll slog jag slag i saken. Är som de flesta sakerna här i livet, att tanken föds för att sedan ligga där ett tag innan man slår slag i saken. Så är det för mig i alla fall. Sen kan saker och ting behöv ligga och gro olika länge. En timme, en dag, en vecka osv. Denna tanke har väl legat och mognat till sig i ett halv år. Men det är först nu jag har känt att jag varit redo efter graviditeten. Exakt 7 veckor sen lilla Saga kom till värden i dag. Och det firas med en liten joggingrundan. Har testat och känt mig för lite i veckan genom att springa lite med vagnen när vi varit ute och gått. Och det har känts bra i kroppen. Blev en kort sträcka i dag på dryga 2,6 km. Men jag är ändock nöjd över min insatts. Sprang, nja sprang och sprang föresten, joggade mig sakta framåt, hela sträckan utan att stanna för att gå. Gjorde till och med fyra tempo ökningar. Tänkte att jag en gång för alla skulle lära mig att tycka om löpträning. Dels är det en bra cardioträning och dela så smidigt att bara kliva utanför dörren och starta, och man kan göra det med och utan vagn. Återstår och se om det går lika "lätt" nästa gång.

Inga kommentarer: