lördag 16 november 2013

LCHF snickers

I dag testade jag ett recept som jag fått från en vän. En LCHF snickers. Räknade ut energideklarationen på den och den innehåller ändock rätt så mycket kolhydrater per 100 g, men det beror ju på hur strikt man skall vara och om man äter någon gång ibland så är det ok. Det var ju tur att jag inte tyckte de var allt för goda för jag har ju svårt att håla mig till en bit :)


Recept: 
Smält 50 g smör med 100g 85% cholkad i ett vattenbad,
häll i hälften i en liten form, 
ställ in i frysen. 
Koka i hopp 200g jordnöttsmör med 100g smör,
häll den på den stelnade chokladen.
In i frysen.
Häll på den andra halvan av den smälta chokladen och toppa med dom hackade nötterna. 

Energideklaration: Per 100g / ber bit a' 13g
Energi 631,4 kacl / 82 kacl
Protein: 12,5g / 1,6 g
Kolhydrater: 11,6g / 1,5g
Fett: 59,4g / 82g

Inga kommentarer: