lördag 27 november 2010

Advent

Började som sakt adventspynta tidigare i veckan. Har försökt att ta bilder, men det blir ingen höjdare i det dunkla ljuset utanför. Men Jag lägger upp de ända.


Årets ljustake fick bli en liteten anorlunda variant. Torkade lite apelsiner och la de på ett ett fat med silver ljustakar i olika längder.


Har länge velat ha ett bonsaiträd, men har ändock inte skaffat något. Men häromdagen fick ett "träd" följa med mig hem.


Exta svårt att fotta i fönstret men men. Detta är ljustaken som får pryda mitt köksfönster. Enkel och fin.


Denna härliga ljustake blev jag förälskad i förra året, men tyckte då inte att jag hade ekonomi för den. Men i år slog jag till. har ju bara tre fönster i år så då kan man kosta på sig lite i de man har.


Måste visa denna lucia också. Detta är min favorit av alla julprynader. Den har min fd sambos, Anders, mormor målat. Jag tycker att den har ett sånt lyster och lugn över sig. Och så tänker jag på Y och A varje gång jag ser den. Underbara människor. Det är nackdelen med en separation att man även "mister" kontakten men övriga familjemedlemmar. Därför ligger denna lucia mig vart om hjärtat.

I morgon ärdet förta advent, en mysig dag. Den ska tillbringas med glögg pepparkakor, simskola och mys med värden bästa Meja som kommer hem till sin mamma i morgon.

// Kramar

Inga kommentarer: