torsdag 18 november 2010

VIlse

Somnade i soffan, igen. Hatar att somna i soffan. Eller inte ljust att somna utan att vakna i soffan och inse att klockan har blivit över midnatt, sminket sitter kvar och tänderna är oborstade. Bara att ge sig upp fixa sig i ordning och vips så är man pigg, som nu...

Har en konstig kännsla i kroppen, börjar grubbla, hjärnspoöken. Hatar alla hjärnsspöken. Men jag har blivit bättre på att hantera dem, men i bland kommer de ändå, som nu...

Undrar ibland vad jag vill ta vägen med mitt liv, vilken riktning jag vill välja. Vill så mycket och i bland känns det som jag vill för mycket och bara rusar i väg utan att tänka efter. I bland tänker jag, eller rätt så ofta senaste halvåret, om det var rätt att starta företaget. Var det bara en "idee" för att "fly" verkligeten en smula. Har haft företaget drygt ett år och vart har det lett??? Ser andra unga, kvinliga företagare som i mina ögon lyckas. Och undrar varför kan de och inte jag. Brist på angagemang, kunskap, vilja, inspiration??? Jag vill inte nöja mig med att byta blixtlås och lägga upp byxor, jag har en större plan. Men när var och hur???

Sen är det mitt andra jobb som sjuksköterska. Ett jobb jag trivs upperligt med. Men vart vill jag med det? vidareutbildning, utveklas och växa? Ser andra som verkar vara så angagerade i sina jobb och ha fulla med kunskap. Sån vill jag också vara. Denna dipp kan bero på att jag inte har jobbat dagtid i ca tre veckor. Man kommer lixom bort från arbetet när man jobbar natt. Känns som man går på sparlåga.
Har blivit erbjuden norgejobb. Spännande, vill jag det?

Många frågor och funderingar, och inget jag kommer kunna lösa i natt, men i bland känner man sig vilsen i vuxenvärlden "men du Sarah som är så stark" ( något jag ofta hör) Ja och bland är även "staka Sarah" vilse. Men när jag går in och stoppar om min älskade dotter kommer jag till insikt, det är för henne jag finns. Hon är mitt allt. Det är henne jag vill göra lycklig, ovaset företagare eller sjuksköterska.

God natt. Går och lägger mig för att i morgon vakna mer utvilad och klarsynt.

// Kram

Inga kommentarer: